keurmerkusp

Uw rug recht

rug recht Een gezonde rug is recht, sterk, buigzaam en vrij van pijn. Een gezonde rug heeft een goede stand en wordt gesteund door sterke rug- en buikspieren. Zelf kunt u uw houding verbeteren en leren uw rug niet te forceren bij dagelijkse bezigheden. Het aanleren van een goede houding kan voorkomen dat u nu of op latere leeftijd ’vage rugklachten’ krijgt. Ook actief sporten kan helpen rugpijn te voorkomen!

Wat is een juiste sta-, zit-, til- en schrijfhouding:
Bij een verkeerde houding kan rugpijn ontstaan. Deze rugpijn is meestal niet op eenvoudige manier te verhelpen.
Goede stand Knieën licht gebogen, geen holle rug, schouders niet laten hangen, hoofd rechtop en kin omhoog.
Goed zitten Romp en hoofd rechtop, bovenbenen horizontaal, knieën 90 graden gebogen en voeten plat op de grond.
Goed tillen Door uw knieën gaan en kracht vanuit uw benen halen.
Goede schrijfhouding De tafel op ellebooghoogte, u gaat met uw rug tegen de stoelleuning zitten en maakt een rechte rug. Het hoofd is nauwelijks gebogen. Er is ruimte tussen de knieën. De voeten staan op de vloer en de schouders hangen ontspannen omlaag.

Een goed rugbandage kan u ook helpen, ter ondersteuning van uw rug, om een goede houding aan te nemen bij het zitten, tillen en staan. Zoals deze rugbrace;
Push Care Rugbrace

Of neem contact met ons op, voor advies hoe onze korsetten u kunnen helpen

Uw rug recht tijdens het slapen

Naast bovengenoemde punten is het ook zeer belangrijk om tijdens het slapen te zorgen voor een rechte rug. Een goed matras en hoofdkussen zijn hiervoor belangrijke voorwaarden. Een ergonomisch hoofdkussen wordt vaak gebruikt bij rug- en nekklachten;
Ergonomisch hoofdkussen Symbio® Ergonomic