Garantie & Retourneren
Contact
- Klantenservice Email:
- info@orthocor.nl
- Klantenservice:
- Tel: 0416 377 085
- Klantenservice bereikbaar:
- Op werkdagen: 9:00 tot 17:00 uur.
Wat zijn de mogelijkheden tot retourneren?
Hier vindt u informatie over het retourneren van onbeschadigde artikelen. Als u een artikel beschadigd heeft ontvangen of wanneer dit defect is geraakt, dan verwijzen we u naar de veelgestelde vragen over GarantieIndien u uw bestelling wilt annuleren kunt u dit doen tot 14 dagen na de dag waarop u het product heeft ontvangen. Indien u uw product retour wenst te zenden dient u vooraf contact op te nemen met onze klantenservice. U kunt dit doen door een e-mail te sturen naar info@orthocor.nl.
Vermeldt in uw e-mail duidelijk de volgende gegevens:
- Uw ordernummer
- Uw naam en adresgegevens
- Omschrijving van het product
- De reden van de retourzending (optioneel)
Vervolgens ontvangt u van ons een e-mail met uitleg over hoe u het product retour kunt zenden. Wij nemen een product enkel voor de volledige waarde terug, indien het product onbeschadigd, ongebruikt en ongewassen en in de originele verpakking wordt teruggezonden.
Hygiënische Producten
Om hygiënische redenen mogen een aantal producten niet worden geretourneerd mits de producten in een origineel, ongeschonden verpakking zitten waarbij de zegel niet verbroken is. Dit geldt voor:- Ondergoed, buikbanden en aanverwante artikelen
- Beddengoed, onderleggers en aanverwante artikelen
- Matrassen, matrashoezen, hoofdkussens, positioneringskussens en aanverwante artikelen
- Urinalen, urinaalborstels, urineschuitjes, ondersteken en aanverwante artikelen
- Aan- en uittrekhulpmiddelen
- Alle producten die in de badkamer of op het toilet gebruikt worden, zoals toiletverhogers, toiletstoelen, douchestoelen en douchekrukken
- Verbandschoenen en bandages
- Gipshoezen
- Thermometers en aanverwante artikelen
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat orthocor.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. U dient derhalve de bestelling -indien redelijkerwijs mogelijk- ongeschonden, in de originele ongeschonden verpakking en in een stevige verzenddoos te retourneren. Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht voor om de schade in rekening te brengen.
U kunt eventueel ook het formulier voor herroeping downloaden en samen met de bestelling naar ons toesturen.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor de koper.
Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn komt de betalingsverplichting te vervallen of wordt het door u betaalde bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort op uw rekening. Orthocor.nl vergoedt alle betalingen van de koper, inclusief eventuele leveringskosten door orthocor.nl in rekening gebracht voor het geretourneerde product. Indien u heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering in Nederland worden de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terugbetaald.
U kunt uw product(en) ook retourneren bij onze winkel in Drunen. Maak hiervoor een afspraak met onze klantenservice
Terug naar boven
Garantie
Ten eerste wensen wij u veel plezier en gemak toe met uw bestelde product(en) en wij zullen alle mogelijke tijd en energie beschikbaar stellen om u te verzekeren dat u het correcte besluit heeft genomen. Wij respecteren de wettelijk bepaalde garanties. Wat betekent dit voor u; als u tijdens de aflevering van de goederen ontdekt dat tijdens het vervoer uw goederen zijn beschadigd, of als u een productiefout vindt, vragen wij u zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen, zodat wij u zo snel mogelijk een oplossing kunnen bieden. Zoals vervangen, repareren, of uitwisseling voor een gelijkwaardig product.1. Meld bij onze klantenservice dat u een artikel onder garantie, retour wilt sturen. Wij verzoeken u een ordernummer en afbeelding van het beschadigde artikel mee te sturen, dan kunnen wij u nog sneller helpen.
2. U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw verzoek.
3. U verzendt het artikel naar ons, inclusief een (kopie) factuur.
4. Wij onderzoeken uw klacht en stellen zo snel mogelijk een oplossing voor.
Vervoer/Levering:
Volledige vervoerverzekering voor maximaal 100% van de waarde van uw aankoop.
Fabrieksgarantie:
Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het product.
IN HET ALGEMEEN: Gelieve zorgvuldig te controleren, wanneer u een bestelling plaatst, dat u de correcte maat en kleur hebt aangegeven. Een groot deel van onze producten worden verzegeld geleverd voor hygiënisch doeleinde en wij accepteren geen producten die uitgepakt worden teruggezonden.
Belangrijke opmerkingen:
Alle producten die omgeruild worden, dienen voorzien te zijn van labels, handleiding,meegeleverde accessoires, schoon en zonder scheuren, brandschade of vlekken. Verwijder de producten niet uit hun hygiënische plastic verpakking (vooral zitkussens, hoofdkussens etc…), gooi geen verpakking weg, alvorens u hebt gecontroleerd dat uw levering correct is. Wij dragen geen verantwoordelijkheid voor de staat van het product indien de plastic verpakking is verwijderd tenzij er een fabrieksfout is.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat orthocor.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen.
Als u andere vragen over garanties hebt aarzel niet om ons te contacteren via: info@orthocor.nl.
Terug naar boven
Artikel na enige tijd defect
Wanneer een artikel buiten uw schuld om kapot gaat of kapot blijkt te zijn terwijl u dit al langer dan 24 uur in uw bezit heeft dan helpen wij u graag zo snel mogelijk.Neem contact op met onze klantenservice.
Terug naar boven
Wat is het retour/garantie adres?
Het retouradres is:Orthocor Service
Duinweg 70
5151 RK Drunen
Terug naar boven
Wat doe ik als ik een klacht heb?
De klantenservice van orthocor.nl, staat altijd voor u klaar. Als u een klacht hebt; kunt onsBellen
0416-377085E-mailen
info@orthocor.nlSchrijven
OrthocorDuinweg 70
5151RK Drunen
Zodra uw klacht is ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. U ontvangt binnen 7 kalenderdagen na de ontvangstbevestiging telefonisch of via de e-mail een reactie.
Wij zullen er alles aan doen om uw klacht naar behoren op te lossen. Mocht dat niet lukken dan leggen wij, of u, deze kwestie voor aan de Geschillencommissie. Wij zijn aangesloten bij de Stichting Geschillen Commissie met een eigen Geschillencommissie Webshop, deze is geheel onafhankelijk van de Stichting Webshop Keurmerk. Door onze aansluiting bij het Webshop-keurmerk en het aanvaarden van de algemene voorwaarden daarvan betekent dat wij ons binden aan de uitspraak van de Geschillencommissie.
Indien u meer wilt weten over retourneren en garanties dan leest u hierover meer in de secties Garantie en retourneren. U kunt natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen.
Terug naar boven