• Home
  • Rugpijn - Hoge en Lage rugpijn producten, tips en oefeningen.

Rugpijn

lage rugpijnOngeveer 80 procent van de volwassenen heeft wel eens last van rugpijn. Op deze pagina vindt u achtergrondinformatie, producten, tips, oefeningen en oplossingen voor rugproblemen.

Rugpijn Producten

Er zijn verschillende soorten hulpmiddelen om te gebruiken tegen rugpijn. Enkele voorbeelden zijn;
  1. Orthopedisch Rugkussen Orthopedisch Rugkussen
    Orthopedisch Rugkussen
    Waardering:
    90%
    Orthopedisch Rugkussen of Lendenkussen, gemaakt van hoogwaardig visco-elastisch traagschuim (memory foam) voor de beste ondersteuning en vorming naar uw rug.

    In voorraad Op werkdagen voor 14.00u besteld, volgende dag in huis


    Speciale prijs € 24,95 Normale prijs € 34,95
  2. Rugbandage Orthocor Pro Comfort Rugbandage Orthocor Pro Comfort
    Rugbandage Orthocor Pro Comfort
    Waardering:
    86%
    Ideale en comfortabele rugbandage inclusief uitneembare drukpelottes voor rugpatiënten, sporters of bij uitvoerende beroepen.

    In voorraad Op werkdagen voor 14.00u besteld, volgende dag in huis


    Speciale prijs € 39,95 Normale prijs € 45,00
  3. Bed Rugkussen
    Bed Rugkussen
    Waardering:
    82%
    Het Bed Rugkussen is een comfortabele rugsteun voor in bed, dat ondersteuning biedt terwijl u zit of slaapt in bed. Kan zowel horizontaal als vertikaal worden gebruikt.

    In voorraad Op werkdagen voor 14.00u besteld, volgende dag in huis


    Speciale prijs € 44,95 Normale prijs € 51,00
Klik op een van de onderstaande type om het juiste product te bekijken dat bij uw rugpijn hoort;
Hoge Rugklachten
Lage Rugklachten

Rugpijn Tips

  1. Snel bukken of zwaar tillen is slecht bij lage rugpijn.
  2. Gebruik bij het tillen je benen; je rug wordt zo ontlast.
  3. Zit, lig of sta nooit lang in dezelfde houding.
  4. Steun de rug, train de buikspieren.
  5. Let op uw gewicht. Overgewicht schaadt.
  6. Gebruik een goede stoel met een hoge, verstelbare rugleuning, kantelbare zitting en verstelbare armleuningen.
  7. Maak gebruik van een kussenrolletje in de onderrug op de plek waar je rug het meest hol wordt, wanneer u in de auto of bank zit.
  8. Vermijdt.het Draaien met de onderrug.
  9. Warmte kan een vrazchtende werking hebben bij lage rugpijn.

Rugpijn Oefeningen

  1. Zorg voor een vaste plaats en een vast tijdstip.
  2. Voer de oefeningen twee keer per dag uit.
  3. Het herstel gaat nog door ook al zijn de klachten verminderd of verdwenen.
  4. Zorg voor een optimale circulatie door warmte en beweging
  5. Overgewicht draagt bij aan de instandhouding van rugklachten.
  6. Eenzijdig bewegen draagt bij aan de instandhouding van rugklachten.
  7. Herken en erken uw grenzen.
  8. Doe alleen de oefeningen die met uw therapeut zijn doorgenomen of vraag uw huisarts om advies.